Centauro

fredag

Mer enn et kinderegg

Fra Jostein Nielsens blogg

Reklamen om produktet som oppfyller tre ønsker på engang, har virkelig klart å snike seg inn i folks bevissthet. Men når jeg i dag skriver om tre i én og én i tre, er det bare to av de tre elementene som er overførbart fra reklamen: Utfordringen og overraskelsen.

Det har tatt meg noen dager å fordøye et av de første versene jeg lærte utenat som gutt. For tre dager siden antydet jeg at det kanskje ikke er tilfeldig at det er tre substantiver som åpenbarer Guds identitet og gjør det mulig for oss å komme til Far. Guds identitet er åpenbart i Jesus, og derfor må også hele treenigheten åpenbares. Det jeg skriver i dag er muligens ikke viktig, men jeg finner tanken inspirerende nettopp fordi de tre substantivene representerer et framtredende kjennetegn ved hver av de tre personene i guddommen.

Les mer HER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar