Centauro

onsdag

Hindringer til seirende bønn

David Wilkerson | November 27, 2000


Gjennom hele Bibelen blir Guds folk befalt å be til alle tider. Vi skal be når vi er på høyden og når vi er i dypet, i gode og i dårlige tider. Og vi skal be under alle forhold - i tider med glede og god helse så vel som med sykdom og depresjoner, tider med hvile og fremgang så vel som i tider med tristhet og sorg. Uansett vår situasjon eller tilstand, så skal vi be uten opphold.

Jeg tror at enhver oppriktig kristen ønsker å be. Men selvfølgelig handler ikke alle av oss etter dette ønsket. Selv modne troende slakker av på bønnen. Når de tilbringer tid i bønn, så finner de det vanskelig og slitsomt, og de mister snart interessen.

Når jeg spør mine venner om hvorfor de finner det så vanskelig å be, så trekker de fleste på skuldrene. Deres kjærlighet til Jesus er ekte, og de har et sterkt ønske om å be. Men de er forbauset over hvorfor de ikke er mer utholdende i bønn.
Etter mye bønn og studie av Guds ord tror jeg Herren har kastet noe lys over dette emnet for meg. Her er fem vanlige hindringer til seirende bønn...

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar