Centauro

måndag

De hellige i himmel og på jord

Fra Bjørn O. Hansens blogg:

I anledning Allehelgensdag stiller Bridget Braybrooks ut sine fantastisk flotte bilder i St.Mary's Church i Penzance i Cornwall. Hennes bilder tar meg med på en reise, som både er jordbundne, men også himmelvendte.

Jeg klarte ikke å få øynene mine vekk fra dette bildet. Teknikken som Bridget Braybrooks benytter er en teknikk hvor man benytter bivoks, harpiks og pigment for å skape et nesten overjordisk bilde.

Døden er fortsatt tabu i Norge. Den skaper frykt. Aller helst snakker vi ikke om den. Jeg er ikke fremmed for at jeg kjenner ubehag rundt det Bibelen omtaler som 'vår siste fiende'. Jeg synes i grunnen det er helt greit at den omtales som det; en fiende. 44 år etter at min far døde og snart 20 år siden min mor døde kjenner jeg fortsatt på vemodet. Jeg har også fulgt andre til graven som jeg kjenner savnet etter.

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar