Centauro

tisdag

Herre, forvandle meg!

David Wilkerson - December, 1999
 
I det siste har jeg blitt veldig nedslått over det som vi kristne kaller sjelesorg. Akkurat nå finnes det flere utlærte sjelesørgere enn i hele kirkehistorien. Og det finnes tilgjengelig mengder av "hvordan gjøre det" bøker og lærebøker om mellommenneskelige forhold, som tilbyr åndelige råd om ethvert emne, fra ekteskap til fysisk mosjon og barneoppdragelse.

Allikevel er det tragisk nok flere bekymrede individer, ekteskap og familier i kirken enn noensinne tidligere. Ufreden i kristne hjem idag er ubeskrivelig - og, kjære, dette burde ikke være slik.

La meg likefrem si, jeg er ikke motstander av sjelesorg. Mange mennesker tar til seg den sjelesorgen de får, og det helbreder deres liv, ekteskap og hjem. Sjelesorg har faktisk blitt en betydelig tjeneste i Jesu Kristi kirke. Nesten enhver større forsamling i Amerika har minst en fulltids sjelesørger i staben. Her ved Times Square Church bruker vi flere sjelesørgere.

Men jeg ser flere og flere urolige kristne som ikke reagerer på all den rådgivning de mottar. De kan bli betjent i ukevis, selv måneder, uten resultater. En pastor eller sjelesørger kan lede dem steg for steg gjennom skriften og vise dem den tydelige sannheten i Guds ord. Han kan fortelle dem: "Her er det Gud sier om ditt problem. Han sier at du burde gjøre slik .... " Han konfronterer dem med den virkelighet, at dersom de ikke gir opp sin synd, så vil de pådra seg Guds dom.

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar