Centauro

fredag

– Det går ikke an å være en troende uten å ville snakke om det

- Korsets seier - "For to uker siden ble tyske Jürgen Klopp ansatt som ny manager i Liverpool, en av de desidert mest populære fotballklubbene i verden.

Etter å ha levert sterke resultater som trener for de tyske klubbene Mainz, som han ledet til den tyske toppdivisjonen Bundesliga for første gang i klubbens historie, og Borussia Dortmund, som han ledet til to seriegull, ble Klopp nærmest tatt imot som en Messias i Liverpool da han ankom klubben denne måneden.

Men Klopp selv dempet opphaussingen allerede på den første pressekonferansen i Liverpool, ved å omtale seg selv som «the normal one» – som et lite stikk mot managerkollega José Mourinho i Chelsea, som ofte kalles «the special one»....

Den nye Liverpool-treneren mener det er unaturlig ikke å få dele troen sin med andre.

– Jeg vet ikke om det går an å være en troende uten å ville snakke om det. Om noen spør meg om troen min, så svarer jeg. Ikke fordi jeg forsøker å være noen misjonær. Men når jeg ser på meg selv og livet mitt – og det tar jeg meg tid til hver eneste dag – så føler jeg at jeg er i sensasjonelt gode hender, har Klopp sagt til avisa Frankfurter Rundschau.

– Og det er synd dersom andre mennesker mangler denne tryggheten – selv om de ikke vet om det, selvfølgelig, ellers ville de sannsynligvis lete etter den."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar