Centauro

tisdag

Når Du Ikke Lenger Strekker Til!

David Wilkerson - Dec 98

Når vi leser ordene til David i Salme 38, så finner vi at denne gudfryktige, rettferdige mannen ikke lenger strekker til. Han var nedslått og mismodig, og hans kamp hadde tappet ham for all styrke. Lytt til dette forvirrede ropet:

"Jeg er kroket og fullstendig nedbøyd, hele dagen går jeg i sørgeklær .... Jeg er kald og stiv og aldeles knust. Fordi mitt hjerte stønner, må jeg skrike ut .... Mitt hjerte slår heftig, min kraft svinner, og mine øynes lys, selv det er borte for meg .... Men jeg er lik en døv, jeg hører ikke, lik en stum som ikke åpner munnen. Ja, jeg er lik en mann som ikke hører, og som ikke har gjenmæle i sin munn." (Sal. 38:7,9,11,14-15).

Når jeg leser denne salmen, så ser jeg for meg David sitte sammensunket i fortvilelse. Kanskje det som uroet ham mest var at han ikke kunne forstå hvorfor han plutselig ble kastet så dypt ned. Denne mannen hungret etter Herren, og utøste daglig sitt hjerte i bønn. Han hadde ærefrykt for Guds ord og skrev salmer som lovpriste hans herlighet. Men nå, i sin nedtrykte stilling, var alt han kunne gjøre å rope: "Herre, jeg er kommet til enden av repet. Og jeg har ingen anelse om hvorfor det skjer!"

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar