Centauro

måndag

Bønnehjelpere

- David Wilkerson 1999 -

Bønn er ofte et av de mest selvsentrerte områdene av kristnes liv. Når du tenker over det, så fokuserer de fleste av våre bønner på våre egne behov. De to viktigste emnene for vår forbønn er vår egen åndelige vekst og behovene til våre familier og våre venner.

Fra tid til annen kan vi strekke oss utover våre egne snevre behov og be for andre. Men vanligvis når vi sier: "Jeg skal be for deg," så gjør vi det ikke. Eller, vi ber for dem én gang og glemmer deretter raskt deres behov.

Nylig har jeg undersøkt mitt eget bønneliv i lys av Skriften. Og jeg har blitt dømt på grunn av sneverheten og begrensningen i min egen bønn. Lik de fleste troende tilbringer jeg mye tid med å søke Herren angående min egen vandring med Ham. Jeg roper ut til Ham om å bli helliggjort, få seier over synd, å bli Kristus-lik, å motta ledelse for livet, å ha Hans salvelse over min tjeneste. Og jeg fryder meg over flott fellesskap med Ham, mens jeg stille tilber Ham og blir forfrisket i Hans nærvær.

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar