Centauro

söndag

"Vil du gå på vannet må du komme deg ut av båten!"

Gjesteblogger: Jostein Nielsen
Tanken er ikke min. Den er lånt fra ei bok av John Ortberg. Det er selvfølgelig en henvisning til beretningen om Jesus som gikk på vannet, og Peter som fikk komme til ham på bølgene (jfr. Matt 14:24-33).

Vi kan gjøre gode gjerninger. Vi kan organisere og administrere møter og aktiviteter i Guds rike. Men det begynner først å skje noe av betydning dersom vi begynner å handle i tro. Tro er handling.

Jeg elsker dette sitatet av A.W.Tozer:
”Gud ser etter mennesker som han kan gjøre det umulige gjennom – så synd at vi da bare planlegger slike ting som vi kan utrette selv.”

Dersom jeg kun planlegger det jeg eller vi kan utrette selv blir jeg sittende i båten. Det kreves mot for å gå på vannet!

Josteins blogg>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar