Centauro

onsdag

Jeg er korsfestet med Kristus

Fra Björn O. Hansens blogg (Citat fra Watchman Nee. Bilden: Watchman Nee):
"Jeg er korsfestet med Kristus ..." (Gal 2,20)
Hva betyr det for meg å være "korsfestet"? Jeg tror at det beste svaret kort og godt kan sammenfattes i de ordene mengden ropte om Jesus: "Bort med denne." Gud lar aldri det å bli korsfestet med Kristus forbli en ren teori for oss, selv om jeg må tilstå at i mange år var det ikke annet enn det for mitt vedkommende.

Jeg hadde forkynt ordet om korset med de samme ord som jeg gjør nå, men uten å ha opplevd korset i mitt eget liv - inntil jeg en dag på en dramatisk måte plutselig oppdaget at det jeg var - Nee To-sheng - som døde der på korset med min Herre.

"Bort med denne" hadde de ropt, og da de sa det om Ham, hadde de også, uten å vite, uttalt Guds dom over meg. Og denne Guds straff over meg tok Han på seg.

Å oppdage dette fikk nesten like stor betydning for meg som det at jeg først fant fram til frelsen. Jeg kan fortelle at å fatte dette gjorde meg så ydmyk at jeg i lange tider etterpå ikke greide å forkynne ordet, det, som jeg må innrømme, inntil den dagen hadde vært min fortærende trang.

Watchman Nee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar