Centauro

tisdag

Lyden av hans stemme

David Wilkerson - mars 2002

Jesus levde sitt liv på jorden fullstendig avhengig av den himmelske Far. Vår frelser gjorde ingenting og sa ingenting uten at han først hadde rådspurt Faderen. Og han utførte ingen mirakler foruten dem som Faderen befalte ham å gjøre. Han erklærte: " ... Og av meg selv gjør jeg intet, men slik som Faderen har lært meg, slik taler jeg dette ... Han har ikke latt meg bli alene, for jeg gjør alltid det som er til behag for ham. " (Joh 8:28-29).

Kristus gjør det veldig klart: han ble daglig ledet av sin Far. Og denne praksis med total avhengighet, og alltid lytte til sin Faders stemme, var del av hans daglige vandring. Vi ser dette i en scene fra Johannes Evangelium. En sabbatsdag, da Jesus vandret nær Betesdadammen, så han en lam mann ligge på en matte. Kristus henvendte seg til mannen og befalte ham om å ta opp sin seng og gå. Øyeblikkelig ble mannen gjort hel. Han gikk helbredet bort.

De jødiske lederne ble rasende over dette. I deres tanker hadde Jesus brutt sabbaten ved å helbrede mannen. Men Kristus svarte: "Jeg gjorde bare det Faderen ba meg om å gjøre." Han forklarte: " ... Min Far arbeider inntil nå, også jeg arbeider ... Sønnen kan ikke gjøre noe av seg selv, men bare det han ser Faderen gjøre. For det han gjør, det gjør Sønnen likeså. For Faderen elsker Sønnen, og viser ham alt det han selv gjør." (Joh 5:17-20).

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar