Centauro

torsdag

Jeg er nødt til å snakke om kjælighet

Fra Jostein Nielsens blogg


Ansikt til ansikt med terror og hat, har jeg ikke noe annet valg. Det jeg har opplevd siden selvmordsaksjonen for 44 timer siden har vært et mikrosekund med den ultimate ondskap etterfulgt av 44 timer med godhet. Derfor tror jeg på kjærlighetens makt - for den er Guds makt. 


Selv om jeg har hatt begrenset mulighet til å sjekke internet fordi det har skjedd så mye de siste dagene, ser jeg at det har vært et enormt antall støtteerklæringer, og kun noen få ytringer om at "dette går det ikke an å elske". Selvfølgelig elsker jeg ikke de onde handlingene, men de menneskene som er ført vill og står bak, er mennesker, akkurat som meg.
Jeg er også "nødt" til å snakke om kjærlighet fordi jeg befinner meg i brevet til kjærlighetens apostel:
Mine kjære, la oss elske hverandre!
For kjærligheten er fra Gud,
og hver den som elsker, er født av Gud
og kjenner Gud

1 Joh 4:7
Når jeg kjenner at dette menneskelig sett ikke er mulig, må jeg tilbake til ham som er i meg og som jeg får være i med all min tilkortkommenhet. Han sa: Far, tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør!
Dette er kanskje et av de sitatene som tydeligst uttrykker den ultimate kjærligheten. Det er der jeg vil leve livet mitt. 

Dagens 'manna':

            Kjærligheten er fra Gud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar