Centauro

torsdag

KOMMENTAR: Jesus er avdekket!

- Isarel Today - "Jeg ble svært oppmuntret da jeg leste David Lazarus sin rapport om at en gruppe prominente jøder ber det jødiske folket om å se på Jesus med nye øyne. På samme måte har jeg blitt svært inspirert av å lese en bok om Josef, den jødiske patriarken, som tilga sine brødre etter at de solgte ham inn i slaveri.

   Boken "God Meant it for Good" av R T Kendall ble utgitt av forlaget Kingsway for 30 år siden, og dette er en bok som fullstendig kan forandre liv, samfunn og nasjoner. Forfatterens hovedfokus ligger i det å forstå tilgivelse, noe som er så viktig i alt vi foretar oss. Men jeg ønsker å ta tak i Josef og se ham i lys av å være en slags fremtidig Messias som avslørte seg selv for sine brødre i kjødet og som selvsagt tilga dem.

   Han ble egentlig ført inn i sin egen død, men til slutt ble Josef endelig avdekket. Han var i live og han styrte hele Egypt. Og i stedet for å få sin hevn og straffe dem slik de egentlig fortjente, så overrasket ham dem ved å si: "Dere tenkte å gjøre ondt mot meg, men Gud tenkte det til det gode." (1.Mosebok 50:20)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar