Centauro

söndag

Gavekort til de trengende

- NRK Buskerud - 

Det er helt fullt i forsamlingssalen til Frelsesarmeen i Drammen. Trengende familier og enkeltpersoner sitter i kø med en kaffekopp foran seg for å få utdelt årets bidrag til julematen.

– Her er gavekort fra matbutikken, de ligger i konvolutten. Gå inn i peisestua så får du gaver til barna også, sier en soldat fra Frelsesarmeen til en av de mange som har møtt opp.

Ingen vet jeg er her
Rundt bordene sitter norske, utenlandske, enslige og foreldre. 450 mennesker er her for å få litt til jula. En kvinne sitter og venter. Hun er alenemor til to og går på arbeidsavklaringspenger.
– Jeg trenger alt til julemiddagen. Jeg har ingenting. Barna mine gleder seg til jul, så det er nok mammaen som gruer seg mest, sier hun.
Folk rundt henne vet ikke hvordan hun har det. Ingen vet at hun er her i dag.
– Det er ikke noe jeg går rundt og snakker om.

Det fortsetter å strømme inn døren hos Frelsesarmeen. Major Ruth viser fram de nummererte posene med leker til barna.

Her er det Lego og et spill. Parfyme for gutter, med byttelapp. Og alt dette har folk gitt oss.

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar