Centauro

söndag

Rusfritt liv i ett år

- Rolf Nordberg i Glåmdalen -

- Etter to år litt på og av, har jeg nå være helt rusfri i ett år.
Kim Jacobsen Harbosen har tilkjempet seg en helt ny livssituasjon, og stortrives med den. Nå er neste målsetting å få seg jobb, fortrinnsvis innen snekkeryrket, som han utvilsomt har talent og motivasjon for. Det viser han daglig som fast deltaker på Jobben på Holt gård, Kongsvinger kommunes dagtilbudet for tidligere og nåværende rusavhengige i regi av Frelsesarmeen.


Takker Linken og Jobben 
- Jeg er utrolig takknemlig for å være på Linken og Jobben. Der har jeg lært mye dette siste året, forteller 27-åringen.

Kim hadde hørt om dette tilbudet fra før, men uten å benytte seg av det. Tilfeldigheter gjorde at han møtte en bekjent på gata en dag, og som foreslo for Kim å bli med. Dette skjedde omtrent samtidig som Kim hadde fått beskjed om at han skulle bli pappa.

- På det tidspunkt hadde jeg ikke noe å gå til. Jeg bestemte meg for å ta meg selv i nakken, ikke minst for å kunne få muligheten til å treffe barna mine.

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar