Centauro

onsdag

«Herre, lær oss å be!»



Gunnar Eide skriver i bønnebrevet for mars måned:

"Jeg liker definisjoner. De er gjennomtenkt og kortfattet, presise og rett på sak. Men hva er definisjonen på bønn?
 
Jeg var 25 år da jeg ringte på dørklokka til Frelsesarmeens Krigsskole i Enebakkveien 15. Jeg ønsket å si farvel til verden og verdens vis. Velkommen til et hellig liv! Dette brevet handler om livet på skolen – og om bønn. 

Det andre skoleåret var det mye misnøye i flokken av kadetter. Jeg kom tilbake etter fire måneders praksis i Bergen 1. korps, og vi gledet oss til å fullføre skolen og bli utnevnt til offiserer i Frelsesarmeen. Så kom misnøyen. Den spredte seg som en ildebrann, og utpå våren tror jeg at alle var berørt, både kadettene og offiserene som var stasjonert ved skolen. Vi var misfornøyde med det meste: skoleplanen som ikke ble fulgt, undervisningen, det gammeldagse regelverket, lommepengene som ikke strakk til, følelsen av å bli behandlet som barn."

Les mere HER...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar