Centauro

tisdag

Uke 15

Torturert i etiopisk fengsel - fikk se Jesus
Norge idag - "I 1984 kom Genet Loulseged fra Etiopia til Norge. Forfølgelse og tortur under det brutale kommunistiske styret hadde styrket kjærligheten til Jesus. I 1994 fikk hun fem hundre kroner av medstudenter på BI i Oslo, og startet organisasjonen New Life Community. I dag utdanner hun tusenvis av gatebarn i Etiopia.
– Gjennom hele natten klarte ikke soldatene å overtale oss til å bytte ut den kjærligheten som vi hadde til Jesus og gå over til deres ideologi. De truet oss igjen med tortur, og gav oss én dag til å tenke gjennom om vi ville fornekte Jesus.
- Vi brukte tiden til faste og bønn. Vi bad om den samme styrken som Jesus gav til Stefanus når han ble drept for Jesu skyld.
– Seks soldater kom – jeg var den første i rekken – de kom med blyant og papir for at jeg skulle undertegne på at jeg ville fornekte Jesus. Det ville jeg ikke, og de tok meg til et spesielt rom. Der var det en stokk med spiker på, og et tau. Jeg fikk beskjed om å ta av meg klærne. Så bandt de hendene og beina mine, og satt meg opp ned.
– Igjen ble jeg spurt om jeg ville fornekte Jesus. Hvis jeg bare viste et tegn med fingeren ville de stoppe tortureringen. De slo meg med trestokken. Jeg mistet ikke bevisstheten og forstod hva som foregikk. Alt var klart rundt meg. Men jo mer de slo, jo mer kraft fikk jeg.
– Plutselig så jeg Jesus stå ved siden av meg. Jeg ropte Halleluja! Soldatene så et lys i meg, og spurte hva som foregikk. Da fortalte jeg at jeg så Jesus stå ved siden av meg, og at jeg ikke ville fornekte Ham, sier hun med strålende øyner.
"

Ber frikirkene skjerpe seg
Korsets seier - "Den profilerte svenske tv-personligheten Siwert Öholm forlater frikirkeligheten etter 72 år. Han har gått lei av konserter, fjas og mas.
- Det handler ikke om aggresjon, men jeg føler meg hjemløs i frikirken, sier Öholm til svenske Dagen.
Öholm som nå går inn i den svenske kirken etterlyser inderligheten og frimodigheten på evangeliets vegne.
- Fristelsen er at man til slutt glemmer sitt eget budskap i ønsket om å nå ut, sier Öholm som blandt annet kaller Filadelfia, Stockholm «en kabaret-arena»."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar