Centauro

tisdag

Overskrifter uke 25

Hva er frihet?
- Jostein Nielsen blogg - "Spørsmålet er eksistensielt. Som barn trodde jeg at frihet var å kunne gjøre akkurat som jeg selv ville. Som voksen er jeg ikke i tvil: Frihet er å få min synd tilgitt. Jeg har tidligere skrevet at frihet er å være bundet til Kristus.
    "I ham har vi friheten, kjøpt med hans blod, tilgivelse for syndene"
    Ef 1:7 
 
 Homovielser og kirkens frihet
- Norske Dagen - "Homorettigheter eller religionsfrihet? Dét er spørsmålet i Danmark, Storbritannia og flere andre europeiske land. Samtidig øker presset om å tillate norske homofile å bli viet i kirken.
Hvor problematisk kjønnsnøytral vielse er, kommer tydelig frem i debatten om det danske ritualet. Én ting er at ordet «ekteskap» ikke er med. Mange vil si at dette er positivt, fordi det ikke er snakk om et ekteskap fra en klassisk kristen forståelse.
"
 
Frälsningsarmén i Norge presenterar sitt Visionsdokument
- Perleportalen
  • På bøyde knær
  •  Med rene hjerter
  •  Med åpne sanser
  •  Med utstrakte hender
  •  Med hevet hode

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar