Centauro

söndag

Motivasjon

"Ukens Jostein" fra Jostein Nielsens blogg:

Jeg har vanligvis mange baller i lufta og en stor arbeidsmengde og trives godt med det. I den siste tida har det riktignok for lengst passert grensen for hva som er trivelig om situasjonen skulle vise seg å være permanent. Da blir det spørsmål om motivasjon.

Hva er drivkraften for det jeg gjør? Og – hvorfor skriver jeg blogg midt oppi det hele?

Begge deler handler om Guds rike.

Så lenge jeg klarer å løfte blikket og fokusere på hva det egentlig handler om er det mulig å holde motivasjonen.

Kanskje det var det som fikk Johannes til å holde på:
    Og dette skriver vi for at vår glede skal være fullkommen. 1 Joh 1:1-4
Da jeg først lærte dette verset, lød den norske oversettelsen ”for at eders glede kan være fullkommen”. Grunnteksten åpner for begge oversettelser, og det antyder at det er ”vår felles glede” som skal være fullkommen.

Det er når vi kan dele det beste vi har opplevd at gleden vår blir fullkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar