Centauro

onsdag

Humoristisk om Guds armé

Med boka ”Hærrens lette tropper” har den tidligere frelsesoffiseren Nils-Petter Enstad virkelig tatt pulsen på det indre livet blant Guds fotsoldater. Og bare for å slå det fast helt i starten: Skrivefeilen i tittelen er ikke en grov tabbe fra forlagets side. 

- Jeg hadde ikke tenkt at det skulle bli en vitsebok, men mer en bok som forteller gode historier, samtidig som den skildrer et miljø. Jeg synes boka har blitt en ”feel-good”-bok med morsomme historier og gode replikker. Noen av historiene har jeg hørt selv, andre har jeg bare blitt fortalt, forklarer Enstad. 
- Hva er din tilknytning til dette kirkesamfunnet?
- Jeg er født og oppvokst i Frelsesarmeen, og har vært medlem hele livet. Fra jeg var 19 til 33 år var jeg også frelsesoffiser, det vil si pastor, forkynner og journalist i Krigsropet.


Les mer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar