Centauro

söndag

Visshet

"Ukens Jostein" fra Jostein Nielsens blog:
Jeg ser det som stor nåde at jeg kan synge ”Salige visshet!” og mene det av hele mitt hjerte. Mange kan glede seg sammen med meg fordi de eier den samme vissheten. Andre skulle ønske de kunne synge det - og mene det.

Har jeg bevis?

Ikke håndfaste bevis, men det handler om noe mer og annet enn fysiske bevis. Det som sees er ikke håp eller tro. Man kan være fysisk blind i denne verden og se de åndelige sannhetene krystallklart. Det gjorde Fanny Crosby, og ga oss den vakre sangen og mange, mange andre!

Det handler om Guds Ånd og min ånd:
    At vi blir i ham og han i oss, det vet vi fordi han har gitt oss av sin Ånd. 1 Joh 4:10–16
…så enkelt er det for Johannes. At han har gitt meg sin Ånd, det kan jeg bare akseptere som sant ved å tro det. I det øyeblikket det åpenbares som sant, kommer vissheten – og den er virkelig ”salig”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar