Centauro

söndag

De nysgjerriges paradis!

Fra Jostein Nielsens blog:
Det må ha vært Aten rundt 50 år e. Kr.:
"Verken atenerne eller utlendingene som bor der, bruker tiden til noe annet enn å fortelle og høre siste nytt."
Apg 17:16–21

Egentlig tror jeg at det er fornuftig å bruke tid både på å høre og fortelle nyheter. Særlig når det inkluderer en ”åndelig” nysgjerrighet. Atenerne var det. De ville høre Paulus, og han trengte ikke bes to ganger.

Fantastisk med mennesker som har ”nytt” å fortelle. Noe av velsignelsen jeg opplever ved å blogge refleksjoner hver dag er at tekster som jeg har lest 100 ganger (og det er sikkert ingen overdrivelse når det gjelder dagens avsnitt) får nytt liv. Det blir ferskvare. Jeg elsker det ferske – fersk frukt, ferskt brød og et ferskt vitnesbyrd!

Når det gjelder åndelig nysgjerrighet tror jeg dagens norske samfunn nærmer seg atenske tilstander. Håper det er mange som kan tilby ferske varer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar