Centauro

måndag

Radikal fornyelse på Oase

For å erfare fornyelse, trenger vi tre ting: Bibelen som absolutt autoritet, Jesu Herredømme og Den Hellige Ånds kraft.
Det sa Paul Anderson, da han talte på Oase onsdag kveld.

– Hvis du har alle disse tre elementene til stede i livet ditt, så garanterer jeg at du erfarer fornyelse. Men hvis du bare har to av de tre elementene i livet ditt, så kommer du ikke til å erfare fornyelse, uansett hva annet du har, sa han til en full sal i Kongstenhallen i Fredrikstad.

Anderson er en veteran i den lutherske karismatiske fornyelse i USA og internasjonalt og ledet Lutheran Renewal i flere tiår. De siste årene har han konkretisert sitt kall om å vinne en ny generasjon for Kristus i et Hellig Åndsdrevet liv i hjembyen sin, Minneapolis, USA.

Les mer HER.

1 kommentar:

  1. Jeg var så heldig at jeg fikk tolke Paul Anderson på Hordalands-OASE våren 1996. Det var sterk forkynnelse og betjening, og jeg har noen minner som kommer til å være med meg så lenge jeg lever. Jeg tror Paul er inne på noe veldig vesentlig når han peker på hvilke elementer som må være på plass for å oppleve fornyelse.

    SvaraRadera