Centauro

måndag

Bønnebrev august 2016 fra "Åndelig livsutviklig"




Åndelig vekst
Bønnebrev august 2016

Fast stiloppgave ved skolestart.
Jeg går ikke på skolen lengre, men velger likevel å dele mitt sommerminne med dere.
Det blir ikke om turer i fjell eller ved fjord. Heller ikke om timer med blomster og grønt gress, selv om jeg fikk litt av alt dette. Sommerminnet blir heller ikke om fantastiske dager sammen med sju barnebarn.

Mitt sommerminne er om en frelsesoffiser som heter Ida, og som etter tre år fremdeles prøver å lære å snakke islandsk. Som i løpet av sommeren prøvde å lese fra Bibelen hver dag.

I denne lesningen, ord for ord, setning for setning, ett kapittel hver dag, oppdaget jeg noe nytt. Det var historien om den kongelige embetsmannen i Kapernaum som kom til Jesus. (Johannes 4. 46 – 56). Han kom med smerte og sorg på grunn av en sønn som var veldig syk. Og på hans rop om hjelp, svarer Jesus: «Gå hjem, sønnen din lever…»
I min tanke ser jeg hvordan embetsmannen går hjemover, skritt for skritt. Han går med sorg, smerte og følelser, men også med Jesu løfte: «Gå hjem, sønnen din lever.»

Denne kongens embetsmann var i en prosess – og i den befinner vi alle oss, hvis vi er ærlige. For livet er ikke bare enkelt. Vi har vår bagasje og våre sår. Og samtidig har vi Jesu løfter som er like aktuelle nå som de engang var.
Fortellingen minner meg om å flytte fokus fra meg selv – og til Han og Hans makt.
Jesus ber meg om å gå «hjem» til utfordringene – til hverdagen der jeg er kalt til å leve. Men med fokus på Jesus. Det gir meg mot til å leve.

Jeg er sikker på at dere har mange bønneemner, men vil legge til noen bønneemner som vi kan ha felles. La oss be for:
·        Vår nye leder, kommandør William Cochrane
·        Kadettene og offiserene ved offisersskolen
·        Alle offisersbarna som denne høsten bor i en ny by og begynner på en ny skole
·        Frelsesarmeen på Island, som har begynt å tegne nytt hus i Reykjavik og står foran valg og utfordringer

Med disse ord øsker jeg dere alle Guds rike velsignelse.       Ida Karin


Reykjavik 22.august 2016

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar