Centauro

tisdag

Åpent brev til biskop Halvor Nordhaug

- Per Kørner i Norge idag -

Kjære Nordhaug
Under kirkemøtet i Trondheim i april stemte du for innføring av liturgi for inngåelse av "ekteskap" mellom likekjønnede. Skriftens alvorlige tale om homoseksuelle synder kjenner du.

I forkant av kirkemøtet begrunnet du ditt standpunkt med at kirken hadde debattert denne saken lenge nok. Nå var det på tide å få lagt den bak seg og komme videre. Det måtte bli ro omkring saken ute blant folket og i kirken. Derfor stemte du som du gjorde.

Jeg kan ikke annet enn tenke på rettsaken mot Herren Jesus . Den romerske landshøvdingen Pontius Pilatus foretok et grundig forhør av mannen fra Nasaret. Han kom til følgende konklusjon: Jeg finner ingen skyld hos denne mann. Dere har ført fram for meg denne som en folkeforfører. Og se, nå har jeg forhørt ham i deres nærvær. Men jeg har ikke funnet denne mann skyldig i noe av det dere anklager ham for. Han har ikke gjort noe som fortjener døden.

Pilatus ville gjerne gi Jesus fri. Han fant ingen dødsskyld hos ham. Men de trengte på med høye rop og krevde at han skulle korsfestes. Og deres skrik fikk overtaket. Pilatus felte da den dom at det skulle skje som de krevde. Han var klar over hva han burde ha gjort, men gjorde det motsatte. Han dømte Jesus til døden og lot ham korsfeste. For å skape ro blant det politisk-religiøse lederskapet og folket i Jerusalem gjorde han det.


Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar