Centauro

tisdag

Grep siste sjanse

- Krigsropet - "Ruset, kald og sulten satt Heidi i Oslos gater og følte seg verdiløs. Slik var det i mange år. I dag er hun frelsessoldat og stråler av livsglede.

Heidi ble også invitert til samtalegruppa «Tro og tilhørighet», der flere fra ulike miljø deltar.
– Det er mye gudstro blant rusmisbrukere. Å få et kristent fellesskap og kanskje bekjenne for første gang med ord at man tror, har vært viktig for mange, også for meg.

Lenge var det vanskelig for Heidi å si «Gud» høyt.
– Og «Jesus» var enda vanskeligere. Det var liksom litt flaut, det. Det fine med å ha et kristent fellesskap rundt seg, er at man blir vant til å snakke om troen sin.

– Hvorfor har du valgt å bli frelsessoldat?
– Først tenkte jeg at så lenge jeg var på lag med Jesus, trengte jeg ikke å bli soldat. Men det er noe med å komme i uniform og på den måten være et levende bevis på at det går an å forandre livet sitt. Det blir veldig tydelig da. Jeg har hatt et kall siden jeg bodde ute. Jeg så for meg mange mennesker uten lys i øynene og fikk beskjed om få med meg så mange som mulig tilbake til vår himmelske Far."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar