Centauro

fredag

Forfremmet til herligheten

Fra Jostrein Nielsens blogg:

Jeg kunne brukt dette begrepet fordi det er «Stefanus-dagen» eller martyrenes dag i dag, men det er ikke primært derfor. Jeg vil likevel benytte anledningen til å minne om at det er mange kristne som i dag opplever å bli forfulgt og henrettet på grunn av sin tro. De som lever under slike forhold, viser gjennom sine liv hva troen egentlig er verd. Jeg beundrer dem og ber at deres tro ikke må svikte*.

Det er likevel selve begrepet «Forfremmet til herligheten» som jeg vil fokusere på i dag. Vi har brukt det i Frelsesarmeen nesten siden starten. Det dukket opp i skriftlig form første gang i «War Cry» i desember 1882 – altså drøye fire år etter at bevegelsen tok navnet «Frelsesarmeen». I dag har jeg hørt det brukt også i andre kirkesamfunn, og det er utvilsomt et bibelsk belegg for å si dette om en trofast tjener som Herren kaller hjem til seg. 


Les mer HER

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar