Centauro

onsdag

Finnes det uvirkelige disipler?

Fra Jostein Nielsens blog:
Spørsmålet kommer som en konsekvens av Jesu egne ord:«Hvis dere blir i mitt ord, er dere virkelig mine disipler.» Joh 8:31–36
Fra Jostein Nielsens blog:
Spørsmålet kommer som en konsekvens av Jesu egne ord:
«Hvis dere blir i mitt ord, er dere virkelig mine disipler.»
Joh 8:31–36

Det kommer i hvert fall klart fram hvem som er de virkelige disiplene. I fortsettelsen kommer det fram hvilke konsekvenser som følger av å være i ordet: Dersom jeg er i ordet, kjenner jeg sannheten, og sannheten skal gjøre meg fri. Enda noen kapitler senere sier Jesus: ”Dere er alt rene på grunn av det ordet jeg har talt til dere” (Joh 15:3) og videre: Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, da be om hva dere vil, og dere skal få det. (Joh 15:7)

Da tar jeg med meg tre ting om de virkelige disiplene inn i denne dagen:

* De kjenner sannheten
* De er rene
* De vet hva de skal be om

Gud, hjelp meg å være virkelig i dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar