Centauro

lördag

Fokusuke 2017; 9-15 januar - Muligheter



Lördag.  Muligheter

Sammen med Jesus er ingen ting umulig. Uten ham kjemper vi forgjeves!
 «Se, jeg har satt foran deg en åpnet dør, som ingen kan stenge. For du har liten kraft, og du har holdt fast ved mitt ord og ikke fornektet mitt navn.» (Åp 3,8)

Hvem er det som finner den åpne døren som ingen kan stenge? Den som har liten kraft, den som har holder fast ved Guds ord og den som bekjenner Jesusnavnet åpent.

Mulighetene, den åpne dør, er ikke avhengig av vår kraft, uten av en kraft som er så mye større enn vår egen. Det er den Hellige Ånds kraft.
 «Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk.» (Fil 4,13)

Jesus sender deg ikke bort. Han går foran deg, snur seg mot deg og sier «Følg meg». I hvert skritt du tar har han gått foran deg. Hvis du følger Ham får du gå i Hans kraft i gjerninger som er forberedt for deg:
 «For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle vandre i dem» (Ef 2,10)

Vi må gå inn til Ham for å vite hvor vi kan finne den åpne dør

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar