Centauro

torsdag

"Jeg drømmer om store ting"

- Porsgrunns Dagblad - "Han er hobbysnekker, men aller mest kristen på fulltid. Nå blir Norges yngste mannlige offiser korpsleder i Frelsesarmeen i Porsgrunn.
Det er ikke mange 23-åringer som kan vise til korpsleder i Frelsesarmeen på CV-en. Det kan altså oslogutten Andreas Welander, som nå tar over posisjonen i Porsgrunn etter ekteparet Ellingsen.
Welander gikk ut av Frelsesarmeens offiserskole på Jeløy i Moss for bare ett år siden, før han var assistent i Sarpsborg. Nå bestemte organisasjonen at tida var inne for å gå videre.
– Det føles veldig godt å være her, og jeg gleder meg til å begynne. Jeg føler meg veldig heldig og privilegert som får lov til å være kristen som en fulltidsjobb. Det å være kristen er en livsstil, sier Welander.
Han mener nemlig at det beste med jobben er å leve ut troen 100 % på jobb og fritid...
– Jeg drømmer om store ting. Jeg drømmer om at alle i Porsgrunn skal få en forandring i livet sitt, sier en åpen 23-åring."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar