Centauro

lördag

Uke 2

I front for ny abortdebatt
Norge idag - "Etter at leder i KrFU i Hordaland, Emil Andrè Erstad, i Bergensavisen frontet sitt syn om at abort aldri bør være et alternativ, heller ikke for kvinner som blir gravide etter seksuelle overgrep, er det blåst liv i abortdebatten. På de sosiale mediene som Facebook, Twitter og Origo raser nå debatten, og sentrale ledere i KrF har nå måtte kommentere saken."
Les også:
Norske dagen     Vårt Land     

 XXL frelst
Jostein Nielsens blogg: "Det er en tvetydig overskrift – og det liker jeg ;-)
Jeg er ikke utstyrs-freak, men jeg har handlet noen par løpesko på XXL. Jeg er fornøyd, har ingenting å klage på, men vil neppe kalle meg XXL-frelst av den grunn.
Likevel lurer jeg på om jeg kan kalle meg XXL-frelst. Men kommer frelsen i forskjellig størrelse?
"

Nå er fildeling blitt religion
Norske Dagen - "En gruppe svenske nettpirater har nå fått godkjent å starte en ny trosretning. Den ferske religionen har fått navnet Det Missionerande Kopimistsamfundet og er offisielt grunnlagt i 2010. Trosretningen har også fått godkjent sine egne hellige symboler, Ctrl+c (kopier) og Ctrl+v (lim inn). Symbolene er de snarveiene på tastaturet som ofte benyttes når man kopierer innhold på internett.
– Vi ble tvunget til å søke tre ganger grunnet enkelte formaliteter, sier en fornøyd Gustav Nipe, talsperson for kopimismesamfunnet i en pressemelding, ifølge Digi.no.
Blant religionens grunnsannheter er «kopier og spre» og «all kunnskap til alle». Kopimistsamfundet skal være misjonerende og søker å overbevise alle, uansett religion, om kopimismens velsignelser.
"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar