Centauro

fredag

Fra mismot til gjenopprettelse

"Ukens Jostein", fra Jostein Nielsens blog:
I går skrev jeg om mismot. Dagens tekst begynner litt mismodig den også: «Jeg har strevd forgjeves, til ingen nytte har jeg brukt opp min kraft.» Det hender at jeg kjenner meg igjen i den beskrivelsen.

Heldigvis stoppet ikke profeten der, han fortsetter: «Min rett er likevel hos Herren, min lønn er hos min Gud.» Han er rask til å flytte seg fra ”en dårlig dag på jobben” til troens språk. I det språket ligger nøkkelen, og Guds respons uteblir ikke:
    «det er ikke nok at du er min tjener som skal reise opp igjen Jakobs stammer og føre de bevarte av Israel tilbake. Jeg gjør deg til et lys for folkeslag, så min frelse kan nå til jordens ende.» Jes 49:4–6
Gud er gjenopprettelsens Gud.
Da jeg på slutten av 2010 søkte Guds hjerte for å finne hva jeg skal fokusere på i bønn og forkynnelse i 2011 var det nettopp gjenopprettelse som ble lagt sterkt på meg. Jeg merker at det sier ”Amen” i hele meg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar