Centauro

lördag

Trøst

"Ukens Jostein", fra Jostein Nielsens blog.
Ordet ”trøst” gir mange nytt håp. Dagens tekst inneholder mange vakre ord til trøst. Flere har skrevet vakker musikk som tolker musikken i ordet ”trøst”.

Georg Friedrich Händels bidrag til dette avsnittet finnes i oratoriet ”Messias”. Jeg har mange flotte opplevelser med dette verket, og jeg tror at Gud har inspirert denne musikken. ”Comfort Ye, My People” er definitivt en av perlene. I youtube-linken er det Jerry Hadley som gir en skjønn fortolkning.

Jeg har talt over forskjellige elementer fra dette avsnittet flere ganger, og ofte klinger Händels musikk i bakhodet. I dag nøyer jeg meg med å la musikken klinge sammen med en enkel, men likvel vanskelig oppfordring å etterleve: Den tar jeg med meg inn i denne dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar