Centauro

tisdag

Gud reiste meg opp

Fra Frelsesarmeens nettsted:
"Maksim var narkoman og notorisk kriminell. Til Gud grep inn.Frelsesarmeen arbeidet i Estland fra 1927 til andre verdenskrig, fulgt av et opphold frem til 1995.

Frelsesarmeen ønsker å hindre og lindre nød, og selv i Norge er det slik at arbeidet aldri vil være ferdig utført. Samme hvor fulle julegrytene våre blir, vil alltid behovet overstige midlene. Noens behov vil alltid smerte.

Men når jeg befinner meg i Estlands hovedstad, blir spriket mellom det man vil og det man får til særlig grelt. Nøden er stor, så mange mangler så mye. De aller fattigste lever på gaten, og forsøker å døyve elendigheten med rus. De kjenner ikke rettighetene sine, og vet ikke hvor de kan oppsøke hjelp.
...................

Gud satte meg fri
- Jeg var narkoman i mange år, og levde et liv der alt kretset rundt rus. Bare en rekke fengselsopphold forstyrret jaget etter neste dose, forteller Maksim. Så fikk jeg kontakt med Frelsesarmeen. Jeg kom inn i et rehabiliteringsprogram, og på en gudstjeneste grep Gud tak i meg. Jeg opplevde en dyptgripende, plutselig forvandling. På et øyeblikk følte jeg meg som en ny person med et helt nytt perspektiv. Gud møtte meg som den jeg var, satte meg fri fra avhengighet, og fylte livet mitt med mening."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar