Centauro

lördag

Hvem er du?

"Ukens Jostein", fra Jostein Nielsens blogg:
Det hender rett som det er at jeg møter mennesker som jeg ønsker å vite mer om. Da tenker jeg ikke på kjendiser og utbretting av deres privatliv i den kulørte presse, men vanlige og likevel unike mennesker. Vi er alle spennende på vår måte, og jeg får ofte lyst til å spørre: ”Hvem er du?”

Han var nok ikke helt vanlig han som fikk spørsmålet fra utsendingene fra prestene og levittene. Han svarte bare hvem han ikke var, og det gjorde spørsmålsstillerne utålmodige: «Hvem er du da?» sa de. «Vi må ha et svar å gi dem som har sendt oss. Hva sier du om deg selv?»Svaret han ga må ha gjort dem enda mer forvirret:
« Jeg er en røst som roper i ødemarken:Gjør Herrens vei rett,som profeten Jesaja har sagt.»
Joh 1:19-23

Jeg ble møtt av en mann på en flyplass i Washington for mange år siden: ”Hello, I am Thomas Lucas and I am an evangelist!” – han var akkurat det han bekjente. Thomas skulle kjøre meg og noen elever til New York. Underveis sier Thomas: ”Snart får du møte John (Edeen), han er en hjelper”. Etter noen få minutter med John skjønte jeg at det var akkurat det han var.

Jeg trodde ikke jeg skulle møte John mer her på jorda, men da jeg traff ham i St. Petersburg 16 år senere spurte han: ”Er det noe du trenger hjelp til?”. Jeg sto ved siden av et ungt par som var korpsledere i sentralkorpset i Chisinau og svarte: ”Ikke jeg, men de. De har akkurat fått en sterk økning av husleia og er redd for å miste lokalet”. Hvert kvartal siden kom det et beløp fra ”hjelperen” som dekket økningen i husleien.Hvem er du?
Hvem sier du at du er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar