Centauro

tisdag

Det overgitte liv

David Wilkerson - Januar 2002

"Overgi." Hva sier dette ordet deg? I bokstavelig betydning betyr overgi å gi over noe til en annen person. Det betyr også å gi fra seg noe som er gitt deg. Dette kan innebære eiendeler, makt, målsetninger, ja endog livet.

Kristne i dag hører mye om det overgitte liv. Men hva betyr det egentlig? Det overgitte liv er den handlingen det innebærer å gi tilbake til Jesus det livet han har skjenket deg. Det er å frasi seg kontroll, rettigheter, makt, retning, alt det du gjør og sier. Det er å legge fullstendig ditt liv over i hans hender, for at han skal kunne gjøre med det som han ønsker.

Jesus selv levde et overgitt liv: "For jeg er kommet ned fra himmelen, ikke for å gjøre min vilje, men for å gjøre hans vilje som har sendt meg." (Joh. 6:38). "Jeg søker ikke min egen ære." (Joh. 8:50). Kristus gjorde ikke noe av seg selv. Han gjorde ingen handling eller talte noe ord uten at han ble ledet av Faderen. " ... av meg selv gjør jeg intet, men slik som Faderen har lært meg, slik taler jeg dette ... for jeg gjør alltid det som er til behag for ham." (Joh. 8:28-29).

Jesu' fulle overgivelse til Faderen er et eksempel på hvordan vi alle burde leve. Du kan si: "Jesus var Gud i menneskeskikkelse. Hans liv var overgitt selv før han kom til jorden." Men det overgitte liv er ikke påtvunget noen, ikke engang på Jesus.

Les mer HER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar