Centauro

lördag

Blogginnlegg på norsk fra rupeba - uke 38-39

Nytt «evangelium» sår tvil om Jesus som ungkar

- Vårt Land - " - Ubrukelig som kilde til den historiske Jesus, mener norsk myteknuser.
– Ikke bevis. Det er forsker og ekspert i kristendommens historie, Karen King ved universitet Harvard, som står bak arbeidet som ble presentert på den internasjonale, koptiske kongressen i Roma tirsdag.
– Dette nye evangeliet beviser ikke at Jesus var gift, men det forteller oss at spørsmålet kom opp som en del av høyrøstede debatter om seksualitet og ekteskap, sier King ifølge Harvard
" 21/9

Konsten å bygge opp

- Jostein Nielsens Blogg - "Jeg er stolt av hjelmen som jeg fikk da vi tok farvel med Moldova. Den skulle minne meg om at jeg hadde vært en bygningsmann. Selv om det å få skaffet lokaliteter til virksomheten var en prioritert aktivitet håper jeg at det ikke bare var i fysisk betydning av ordet. Det var likevel ikke det viktigste.
Å bygge Guds rike er noe langt mer enn fysiske fasiliteter. Djevelen bryter ned og ødelegger, men Gud bygger opp. Det må gjenspeiles i Guds rike
." 22/9
 
Jøder i Malmø omtalt i israelsk presse
- Norge idag - "Den vanskelige situasjonen for de svenske jødene i Malmø har fått stor omtale i israelsk presse. I en større artikkel i avisen "Jerusalem Post" står det: "Danske jøder til Malmø på solidaritetsreise". 25/9
 Men nå!
- Jostein Nielsens blogg - "Etter en beskrivelse av ”mørke” kommer det endelig et ”brudd”. Den store kontrasten beskrives med et ”men nå!”: ´En gang var dere selv mørke, men nå – i Herren – er dere lys. Lev da som lysets barn!´ (Ef 5:8)29/9
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar